Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest

Informujemy, że właściciele oraz zarządcy nieruchomości są zobowiązani do corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest. Inwentaryzacja ta polega na sporządzeniu spisu z natury, czyli fizycznej kontroli wszystkich elementów zawierających azbest w obiekcie. 

Termin przekazania informacji: 

Informację o wyrobach zawierających azbest należy składać corocznie, do 31 stycznia, za poprzedni rok kalendarzowy. Obowiązek ten trwa, aż do momentu zaprzestania użytkowania wyrobów azbestowych i ich całkowitego usunięcia z nieruchomości.

Ocena stanu wyrobów azbestowych:

Oprócz inwentaryzacji, właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości zawierającej azbest ma obowiązek przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów. Kontrola ta musi być sporządzona w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”. Ocena powinna być sporządzona na wymaganym przez ministerstwo formularzu*.

Gdzie składać dokumenty?

Informację o wyrobach zawierających azbest można złożyć na kilka sposobów:

  • osobiście w siedzibie Urząd Gminy Klukowo ul. Mazowiecka 14 18-214 Klukowo
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Klukowo ul. Mazowiecka 14 18-214 Klukowo
  • przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: ug@klukowo.pl

Druki można pobrać na stronie internetowej www.klukowo.pl w zakładce: Sprawy urzędowe-> Ochrona środowiska-> Usuwanie wyrobów zawierających azbest gm. Klukowo

W przypadku pytań lub wątpliwości, dodatkowe informacje można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu: 862774520 wew.21 lub w siedzibie Urzędu Gminy Klukowo pokój nr 21 w godzinach 8:00 – 15:00.

 

*Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.

Data publikacji: 05.12.2025